5 grunde til at gode billeder er vigtige for bilforhandlere

13. august 2018

Du er garanteret allerede klar over at billeder er en meget vigtig del af en bilannonce. Ved brug af billeder kan du fremvise bilens stand og features, og dermed fange mulige kunders interesse. Men kvaliteten af billederne er også meget vigtig. Her er 5 grunde til at det er tilfældet.

1. Billederne er det første indtryk dine potentielle kunder får

Når en potentiel kunde finder en af dine biler online, enten på din egen hjemmeside eller på en platform som Bilbasen, er galleriet med billederne af bilen noget af det første de vil lægge mærke til. Og som vi alle ved, er det vigtigt at give et godt førstegangsindtryk. Ifølge en undersøgelse af Netonomy, tager 63% af bilkøbere deres første skridt mod en købsbeslutning baseret på billeder og andre medier.

Prøv bare at forestille dig at du ser to identiske biler; samme pris, samme årgang, og nogenlunde samme kilometertal. Men med meget forskellig billedkvalitet. Hvilken en vil du være mest interesseret i?

Bil - Original billede Bil - Optimeret billede

2. Billeder er ekstremt vigtige for forbrugere

Ifølge research fra Cox Automotive, så finder 90% af forbrugere billeder ekstremt vigtige når de kigger på nye og brugte biler.

Så i mange tilfælde vil kvalitetsbilleder være en af de bedste muligheder du har for at sikre at du kan fange forbrugernes interesse.

3. Bilkøbere researcher online

Online research

Ifølge research fra 2016 bruger købere af brugte biler over 9 timer på online research.

Dette betyder at de er tæt på en købsbeslutning når de besøger forhandleren. De kender allerede til om prisen er god, om bilen er pålidelig osv. Desuden har de også fået et godt indtryk af bilens stand og udseende ud fra billederne i annoncen. Så kvalitetsbilleder kan gå hen og betyder at den potentielle køber vælger at tage hen til dig i stedet for din konkurrent.

4. Kvalitetsbilleder øger dit bilhus’ branding

Ved at have billeder i høj kvalitet på dine annoncer, viser du forbrugerne at du er en seriøs og professionel forhandler.

Ifølge research fra Stanford Persuasive Technology Lab, siger 46,1% af de adspurgte at det vigtigste kriterium for en forhandlers troværdighed er designet af deres hjemmeside samt billederne på den.

5. Billeder er enormt vigtige på de sociale medier

Sociale medier

På de sociale medier er billeder vejen frem. Faktisk får visuelt indhold 94% flere visninger og har 40 gange højere sandsynlighed for at blive delt i forhold til andre typer indhold.

Med flere og flere forhandlere der hopper med på bølgen og bruger de sociale medier, er det vigtigt at kunne poste indhold med høj kvalitet. Det kunne eks. være kvalitetsbilleder af de biler du har til salg.

Glem ikke video

Video er et andet medie der stiger i popularitet og bliver vigtigere og vigtigere for bilforhandlere. Ved at bruge video kan du vise dine biler frem på en mere engagerende måde. Det kunne eks. være gennem en walk-around af bilen, eller en video med et slideshow af bilens billeder med nogle effekter tilføjet for at gøre det mere dynamisk.

For mere om hvordan du kan og hvorfor du bør bruge video, vil vi anbefale at læse denne artikel.

Nyhedsbrev

Tilmeld dig til vores nyhedsbrev og modtag de seneste blog indlæg fra Carswip direkte i din inbox